Event Marketing

 

We współczesnym świecie przedsiębiorstwa muszą korzystać z różnych narzędzi komunikacji marketingowej oraz takich ich kombinacji, które pozwolą skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji. Jedną z coraz częściej występujących metod jest tzw. event marketing. 

Czym jesEvent marketingt event marketing?

Jeszcze nie tak dawno o eventach pisano niemal wyłącznie w kontekście wyjazdów integracyjnych i motywacyjnych. Od kilku lat można jednak zaobserwować rosnącą popularność terminu event marketing. Pojawia się on w roznorodnych kontekstach i odnoszony jest do bardzo szerokiego zakresu działań określanych jako eventy. Nazywane są tak zarówno wydarzenia jednorazowe, z udziałem wąskiej grupy osób, jak też wielotysięczne, cykliczne imprezy masowe.

Można wyróżnić kilka głównych rodzajów eventów, najczęściej spotykanych w polskich przedsiębiorstwach. Są to:

  • Wydarzenia promocyjne
  • Koncerty, widowiska i festiwale
  • Konferencje i kongresy
  • Imprezy firmowe
  • Akcje edukacyjne

Szczegółowe cele event marketingu:

  • dotarcie do szerokiego grona odbiorców,
  • przekazanie informacji, która ma zwiększyć wiedzę lub zapoznać z marką, ideą, usługa, towarem lub produktem,
  • zdobycie rozgłosu medialnego,
  • budowa pozytywnego wizerunku firmy.

Czy zawsze służy promowaniu firmy na zewnątrz?

Oczywiście, że nie! Obok działań nastawionych na klientów, kontrahentów i środowiska opiniotwórcze, event marketing za cel często stawia sobie wewnętrzne integracje firmy, a więc motywację pracowników, promocję, informację czy integrację.

Podziel się ze znajomymi!

Dodaj komentarz

Podpis *
Email *
Witryna internetowa